Тема: Космічна подорож маленьких українців
Мета: сприяти розвитку свідомого ставлення до збереження
природи і безпеки життєдіяльності в ній; формувати уявлення про космос та все,
що в ньому існує: зорі, сузір’я,
планети; розширювати уявлення про воду як джерело існування живих організмів;
розвивати вміння чітко формулювати і висловлювати свої думки; виховувати
навички культури спілкування; вчити відчувати себе частинкою величного
Всесвіту, бачити в ньому красу і гармонію; виховувати естетичний смак;
розвивати творчу уяву під час створення образів планет та зірок; поглиблювати
знання дітей про причинно-наслідкові зв’язки в природі; викликати інтерес до
дослідницько-експериментальної діяльності.
Обладнання: глобус, презентація «Ласкаво просимо
у космос»,
звуки природи,
проектор, кольорові зірки, загадки про космос,вірші.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
Діти сідають на свої місця там лежать зірочки різного
кольору, вихователь пропонує дітям перетворитися в зірок та уявити себе на прогулянці в Космосі.
Вихователь:
–
Діти, а чому зірки різних кольорів? (Тому, що в Космосі вони
різнокольорові, хоча ми їх бачимо блискучими).
–
Що означають їхні кольори? (блакитні зірки – найгарячіші; червоні, жовті –
гарячі, теплі; білі – холодні).
Роздивляються,
діляться враженнями від побаченого (що вони побачили).
Вихователь звертає увагу на сузір’я:
– Подивіться
– це ваші друзі-зірки. Зірочок на небі багато, вони різні і у кожної з них є
своє місце. Здавна люди дивилися на зірки і бачили в них різні фігури, які
нагадували їм людей, тварин. Групи зірочок вони назвали сузір’ями і придумали
їм назви.
(Роздивляємось
сузір’я, повторюємо назви).
– А
давайте ми з вами познайомимося поближче і ви розкажете про себе – яка ви
зірка, з якого сузір’я.
Гра «Я – зірка»
Діти стають в коло і розповідають про себе за таким
алгоритмом:
– Хто ти?
– Я зірка … (ім’я)
– Де
живеш? або звідки ти? – живу в сузір’ї Лева або з сузір’я Лева
– Якого ти
розміру? – Я – велика (маленька)
– Ти
холодна чи гаряча? – Я – холодна (гаряча).
Вихователь пропонує дітям взяти телескопи і знайти
найбільшу зірку – Сонце.
Вправа «Яке
Сонце?»
– Сонце –
велика зірка чи мала?
– Гаряча
чи холодна?
– Чи
любите ви Сонце? За що?
– Щоб
сталося, якби Сонце взагалі не було б?
– Сонечко,
як матуся, оберігає, зігріває нас. Якщо уявити, що Сонце – це матуся, то хто
його діти? (Версії дітей) Навколо Сонця обертаються планети. Ця велика сім’я
називається «Сонячна система». У дітей, мам і татусів є імена. А у цих планет є
імена? (Так, є) (діти називають планети)
Вихователь пропонує назвати їх по порядку і читає вірш
«Планети»
Стали всі планети в ряд
Ніби, справді на парад.
Раз – Меркурій, два – Венера,
Три – Земля, чотири – Марс,
П’ять – Юпітер, шість – Сатурн,
Сім – Уран, Нептун – це вісім,
А дев’ятий – це Плутон.
Довідкове бюро
«Планети»
– Чим
схожі між собою планети?
– Вони
знаходяться на однаковій відстані від Сонця?
– Яка з
планет незвичайна на ваш погляд? Чому?
– Яка
найбільша? Яка найменша?
– Яка
знаходиться найближче (найдальше) всіх від Сонця?
– На якій
планеті ви хотіли б побувати?
– На якій
планеті живуть люди?
Вихователь:
– Тож ми
вирушаємо в подорож на планету Земля. Заплющуємо очі. Полетіли. Мабуть це
планета Земля. Ось я її бачу (звертає увагу на екран «Планета Земля і на
глобус, який стоїть на столі) .
Гра «Що є на
планеті Земля?»
Діти роздивляються глобус і розповідають що означають
кольори:
– синій
колір – моря, річки
– коричневий
– гори
– жовтий –
піски
– зелений
– рослини: дерева, кущі, ліси
– білий –
хмари, лід
Ще на планеті живуть люди, тварини, птахи, риби.
Вихователь:
– А який
колір переважає на планеті Земля? Де можна зустріти воду? Кому вона потрібна?
(показ картинок, плакатів)
– А чи справді
вода така цілюща? Подивимося відеоролик.
– Що
потрібно, щоб зберегти воду?
Вихователь:
-
Люди на планеті Земля кажуть: «Сонце,
повітря і вода – наші найкращі друзі». Це справді так? Чому ви так думаєте?
– Що
потрібно зробити, щоб вони залишалися нашими друзями?
Гра
«Так чи ні»
– Садити
дерева (так)
– Палити
сміття (ні)
– Кидати
сміття в річку (ні)
– Багато
їздити на автомобілі (ні)
– Чистити
водойми (так)
– Курити
сигарети (ні)
– Плювати
в криницю (ні)
– Розливати
воду (ні)
Вихователь:
сьогодні, діти, ми з вами побували у незвичайній подорожі. Познайомились з
зірками і сузір`ями,
дізнались багато цікавого про землю,пограли в ігри, і просто гарно розважились.
З давніх часів людей, які часто дивились на зорі називали мрійниками. На
останок хочеться побажати вам частіше мріяти . І нехай ваші мрії приведуть вас
до нових відкриттів. Бувайте.
Комментариев нет:
Отправить комментарий