Виховні заходи


Тема: Космічна подорож маленьких українців

Мета: сприяти розвитку свідомого ставлення до збереження природи і безпеки життєдіяльності в ній; формувати уявлення про космос та все, що в ньому існує: зорі, сузір’я, планети; розширювати уявлення про воду як джерело існування живих організмів; розвивати вміння чітко формулювати і висловлювати свої думки; виховувати навички культури спілкування; вчити відчувати себе частинкою величного Всесвіту, бачити в ньому красу і гармонію; виховувати естетичний смак; розвивати творчу уяву під час створення образів планет та зірок; поглиблювати знання дітей про причинно-наслідкові зв’язки в природі; викликати інтерес до дослідницько-експериментальної діяльності.

Обладнання: глобус, презентація «Ласкаво просимо у космос»,

звуки природи, проектор, кольорові зірки, загадки про космос,вірші.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ:

Діти сідають на свої місця там лежать зірочки різного кольору, вихователь пропонує дітям перетворитися в зірок та уявити себе  на прогулянці в Космосі.

Вихователь:

       Діти, а чому зірки різних кольорів? (Тому, що в Космосі вони різнокольорові, хоча ми їх бачимо блискучими).

       Що означають їхні кольори? (блакитні зірки – найгарячіші; червоні, жовті – гарячі, теплі; білі – холодні).

Роздивляються, діляться враженнями від побаченого (що вони побачили).

Вихователь звертає увагу на сузір’я:

       Подивіться – це ваші друзі-зірки. Зірочок на небі багато, вони різні і у кожної з них є своє місце. Здавна люди дивилися на зірки і бачили в них різні фігури, які нагадували їм людей, тварин. Групи зірочок вони назвали сузір’ями і придумали їм назви.

(Роздивляємось сузір’я, повторюємо назви).

       А давайте ми з вами познайомимося поближче і ви розкажете про себе – яка ви зірка, з якого сузір’я.

Гра «Я – зірка»

Діти стають в коло і розповідають про себе за таким алгоритмом:

       Хто ти? – Я зірка … (ім’я)

       Де живеш? або звідки ти? – живу в сузір’ї Лева або з сузір’я Лева

       Якого ти розміру? – Я – велика (маленька)

       Ти холодна чи гаряча? – Я – холодна (гаряча).

Вихователь пропонує дітям взяти телескопи і знайти найбільшу зірку – Сонце.

Вправа «Яке Сонце?»

       Сонце – велика зірка чи мала?

       Гаряча чи холодна?

       Чи любите ви Сонце? За що?

       Щоб сталося, якби Сонце взагалі не було б?

       Сонечко, як матуся, оберігає, зігріває нас. Якщо уявити, що Сонце – це матуся, то хто його діти? (Версії дітей) Навколо Сонця обертаються планети. Ця велика сім’я називається «Сонячна система». У дітей, мам і татусів є імена. А у цих планет є імена? (Так, є) (діти називають планети)

Вихователь пропонує назвати їх по порядку і читає вірш «Планети»

Стали всі планети в ряд

Ніби, справді на парад.

Раз – Меркурій, два – Венера,

Три – Земля, чотири – Марс,

П’ять – Юпітер, шість – Сатурн,

Сім – Уран, Нептун – це вісім,

А дев’ятий – це Плутон.

Довідкове бюро «Планети»

       Чим схожі між собою планети?

       Вони знаходяться на однаковій відстані від Сонця?

       Яка з планет незвичайна на ваш погляд? Чому?

       Яка найбільша? Яка найменша?

       Яка знаходиться найближче (найдальше) всіх від Сонця?

       На якій планеті ви хотіли б побувати?

       На якій планеті живуть люди?

Вихователь:

       Тож ми вирушаємо в подорож на планету Земля. Заплющуємо очі. Полетіли. Мабуть це планета Земля. Ось я її бачу (звертає увагу на екран «Планета Земля і на глобус, який стоїть на столі) .

Гра «Що є на планеті Земля?»

Діти роздивляються глобус і розповідають що означають кольори:

       синій колір – моря, річки

       коричневий – гори

       жовтий – піски

       зелений – рослини: дерева, кущі, ліси

       білий – хмари, лід

Ще на планеті живуть люди, тварини, птахи, риби.

Вихователь:

       А який колір переважає на планеті Земля? Де можна зустріти воду? Кому вона потрібна? (показ картинок, плакатів)

       А чи справді вода така цілюща? Подивимося відеоролик.

       Що потрібно, щоб зберегти воду?

Вихователь:

-         Люди на планеті Земля кажуть: «Сонце, повітря і вода – наші найкращі друзі». Це справді так? Чому ви так думаєте?

       Що потрібно зробити, щоб вони залишалися нашими друзями?

           Гра «Так чи ні»

       Садити дерева (так)

       Палити сміття (ні)

       Кидати сміття в річку (ні)

       Багато їздити на автомобілі (ні)

       Чистити водойми (так)

       Курити сигарети (ні)

       Плювати в криницю (ні)

       Розливати воду (ні)

 

Вихователь: сьогодні, діти, ми з вами побували у незвичайній подорожі. Познайомились з зірками і сузір`ями, дізнались багато цікавого про землю,пограли в ігри, і просто гарно розважились. З давніх часів людей, які часто дивились на зорі називали мрійниками. На останок хочеться побажати вам частіше мріяти . І нехай ваші мрії приведуть вас до нових відкриттів. Бувайте.

 

 

 

 

 

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий