вторник, 27 октября 2015 г.

Формування основних засад здорового способу життя в учнів початкової школи

Формування засад здорового способу життя в учнів має ґрунтуватися на таких принципах:
1.    Неподільність навчання і виховання в роботі. Оволодіння знаннями і інформацією має супроводжуватися процесом формування навичок відповідальної поведінки. Здорових установок або розвитком особистісної та соціальної компетентності.
2.    Процес навчання і виховання має ґрунтуватися на колективній,  спільній діяльності. Сенс роботи полягає не в домінуванні, а в керуванні навчальною діяльністю учня.
3.    Учень у центрі (особистісно-орієнтований підхід). Учень у процесі передачі і засвоєння знань не є пасивним об’єктом педагогічного впливу, а активним учасником навчального процесу. Необхідною умовою ефективності навчання є актуалізація і розвиток позитивних потенцій учня.
4.    Розуміння того, що усі п’ять вимірів (складових) здоров’я є однаково важливими. Основне завдання щодо цього – збалансований розвиток усіх вимірів здоров’я (фізичного, соціального, духовного, емоційного та інтелектуального).
5.    Пропаганда здорового способу життя повинна концентруватися не на фіксації негативних наслідків шкідливих звичок, а  на реальних перевагах, які несе в собі здорове життя. Вже саме слово «пропаганда» (від латинського «про», тобто «за»), означає, що інформація має переконувати  на користь чогось, агітувати «за», а не «проти».
6.    Превентивне навчання спрямоване на зниження імовірності доручення  учнів до вживання наркогенних речовин. Імовірність доручення знижується, якщо:
-         учні критично ставляться до своєї поведінки, навчені рефлексії та самоаналізу;
-         заохочується віра у свої сили, визнається унікальність кожного учня;
-         учні вміють розпізнавати небезпечні ситуації, приймати раціональні рішення, знаходити альтернативні вживанню тютюну та алкоголю моделі поведінки;
-         діти навчені розпізнаванню ситуацій групового тиску і володіють навичками опори тиску.
7.    Спрямованість роботи одночасно в трьох напрямках: з учнями, з батьками. з вчителями. Бажано, щоб в школі, і вдома говорили про шкідливі звички однаково. Це допоможе попередити конфлікт цінностей у дітей.
Кожному від народження надається найцінніший дар – життя. І найдорожче, що є в житті – здоров’я. Але як це не дивно, люди інколи  легковажать своїм здоров’ям. Особливо молодь, адже для них все попереду – життя, щастя, успіх. Проте, це не завжди так. Іноді один необережний вчинок може зруйнувати всі мрії та плани. Саме тому, працюючи у напрямку формування у дітей засад здорового способу життя, потрібно намагатися допомогти дітям оволодіти необхідними знаннями, здобути певні вміння та навички, які сприятимуть їхньому життєвому успіху.
У Леонардо да Вінчі є такі слова: «Пам’ятай, життя є дар, великий дар. І той, хто його не цінує, цього дарунку не заслуговує». Завдання усіх педагогічних працівників – навчити дітей цінувати своє здоров’я, відповідально поводитися, робити правильний вибір і нести відповідальність за предмет свого вибору. 
       


Комментариев нет:

Отправить комментарий